19 maj, 2009

Konstfack

Idag besökte utskottet Konstfack. Jag var på väg till Gärdet, men det Konstfack ligger ju numera vid Telefonplan.

Besöket sammanföll med deras vårutställning och examination av studenter. Förutom att träffa ledningen, några lärare och studentkårsordföranden så fick vi också möjlighet att se utställningen.

Vad säger man... Många intressanta verk. Några mycket smakfulla och välgjorda och vackra. Några kul och spännande men kanske inget jag skulle vilja ha hemma. Som "trädstolen" här brevid. Det är träd som växer in i en plaststol och tanken är att man sedan ska ta bort plasten och vips så har man en färdig (men inte flyttbar) stol. Andra verk undrar man ju lite över. En skjorta på en strykbräda med ett strykjärn brevid. Så ser det ut hemma hos mig, jag var inte riktigt medveten om att jag var konstskapande när jag stryker skjortan på morgonen. Anna Odells installation om besök på psykakuten föll väl inte riktigt mig i smaken kan man säga.

Inga kommentarer: